Intern Klanttevredenheidsonderzoek (iKTO)

iKTO staat voor intern klanttevredenheidsonderzoek. Door middel van een intern klanttevredenheidsonderzoek meten wij de tevredenheid van medewerkers met betrekking tot de ondersteuning die zij krijgen. Denk aan tevredenheid over de telefoon, het bureau en de koffie. Wij meten de tevredenheid door uw medewerkers een groot aantal aspecten van de ondersteuning (bedrijfsvoering) aan te bieden die zij vervolgens kunnen voorzien van een beoordeling. Met onze gebruiksvriendelijke en intuïtieve en gevalideerde onderzoeksmethode meten wij niet alleen de tevredenheid van uw eindgebruikers, maar ook het belang dat zij hechten aan de verschillende onderdelen van de dienstverlening.

Na afloop van het iKTO krijgt u diverse inzichten zoals:

  • De tevredenheid per onderdeel van uw producten en dienstverlening (dit kan op 100+ onderdelen in kaart gebracht worden)
  • Het belang dat gebruikers hechten aan de onderdelen van uw producten en dienstverlening. Dit stelt u in staat om te prioriteren (quick wins en diepte investeringen).
  • Het is mogelijk om (op een gebruikersvriendelijke manier) de tevredenheid over uw gehele Producten diensten catalogus (PDC) in kaart te brengen.
  • This is theAls uw PDC nog niet helemaal up to date of compleet is, is het mogelijk dit project onder te brengen of een onderdeel te laten zijn van het uitvoeren van een iKTO. list item

Wij vertellen u graag meer over hoe onze aanpak waardevolle inzichten oplevert. Graag plannen wij een vrijblijvende afspraak in om met u in gesprek te gaan.

Een greep uit onze klanten

ONS VERHAAL

In 2011 kregen de oprichters een opdracht van de Nederlandse Overheid om een Rijksbreed intern-Klanttevredenheids Onderzoek (iKTO) te ontwikkelen waarin 130.000 ambtenaren hun mening over de bedrijfsvoering konden geven. Naast het verdienen van een intellectueel eigendom is zó veel plezier aan beleefd aan het ontwikkelen van het instrument, dat de oprichters besloten om deze methode door te ontwikkelen en te delen met de rest van de wereld. En hier zijn we dan…

ONZE VISIE

Onderzoek moet léuk zijn. De beleving van de respondent staat centraal, zij hebben immers informatie te delen. Het gevolg is dat de opdrachtgever de informatie krijgt, die recht doet aan de totaalbeleving van de respondent. De totaalbeleving wordt uitgedrukt in heldere en valide rapportages.

ONZE METHODE

De methode is ontwikkeld met in het achterhoofd de wens om significant meer aspecten te kunnen bevragen in significant minder tijd, op een manier die door de respondent als leuk zou worden ervaren. En dit alles uiteraard terwijl de statistische validiteit van de respons even hoog is als in 'oude vormen' van onderzoek (Validatie TNS-NIPO, SIXTAT, 2011-2014). Dit is gelukt!

Respondenten ervaren het instrument als ‘No nonsens’, maar als ook prettig, leuk, snel en eenvoudig om in te vullen. Opdrachtgevers ervaren het instrument als een 'verfrissend alternatief voor het oude, ietwat saaie onderzoek'.

ADVIES

Wij denken graag mee!

Heeft u hulp nodig bij het nadenken over uw onderzoeksvraagstukken?

Wilt u praten over hoe uw organisatie kan profiteren van onze vernieuwende onderzoeksinstrumenten? Wij gaan hierover graag vrijblijvend met u in gesprek. Heeft u vragen over de AVG, ook met betrekking tot uw onderzoek? Bel ons of vul onderstaand formulier in voor een afspraak. Uw informatie wordt vertrouwelijk verwerkt.

    CONTACT

    Een meting doen? Een adviesvraag rondom een van bovenstaande onderzoeken?